lördag, augusti 29, 2009

och han ler när jag säger man ramlar visst i den här staden också, efter tre öl för mycket för en liten, halvkollapsad, sjuk och lycklig göteborgska. tonerna rycker tag och jag blundar; vaknar upp i ett rum med fördragna gardiner; som ett par extra ögonlock i min kamp mot solen. jag har slutat förstå mig på dagen; föredrar natten och det faktum att allt som lyser syns så mycket starkare då än när ljuset finns överallt. den här lördagen är endast metodiska, melodiska rytmer ur högtalarna; kaffe och jordgubbsjuice i sängen,
stirrandes på solstrålarna som försöker tränga sig in till mig.

2 kommentarer:

S sa...

precis så. ps, tack för låttipset! ett steg närmare att sluta snöa in på en, kanske två, artister.

S sa...

ps igen, tycker hemskt mycket om dina texter <3