torsdag, augusti 06, 2009

det kryper i mig,
min rastlöshet när du inte ser vad som finns just precis här;
din ständiga strävan efter nya mål när solen lyser ovanför och
gitarrerna ljuder från fem meter bort;
att du tror att allt går att köpa och att
jag är besvärlig bara för att jag inte vill vara

tillgänglig
för dig;

för att jag vill lära dig att jag inte kan
köpas,
att jag inte kan
luras,
att jag inte kan
slängas
så som alla de andra låter sig,
att jag måste ha min distans för att
skilja mig från mängden.

det kryper i mig där;
så mycket att jag måste säga hej då till alla och
studera de parallella linjerna hos spårvagnsspåren från cykeln hem,
att jag måste röka tre cigaretter på rad bara för att
du inte dök upp och
för att jag aldrig kan vara säker på att skilja mig från horden utan att
blotta min strupe.

1 kommentar:

eija sa...

inte just nu, men jag kommer vara där. det kommer bli fantastiskt fint. titta efter mig.

(jag förstår inte hur du oavbrutet kan skriva som du gör. det är fint. jag har skrivstop)