torsdag, december 13, 2007

hej eija,

jag tänkte på att du aldrig svarade och funderade på om du försvunnit men sedan kom jag på att du nog inte hade det utan bara behövde springa bort och leka någon annanstans ett tag, man gör det ibland,
jag tror det är för att alla andra påminner så mycket om den där personen man låtsas vara, men framför allt den som man envisas med att tränga bort,
varje dag.
jag vet inte hur man mår bra. det var länge sedan. så länge sedan att jag ibland undrar om man faktiskt kan må bra ibland. idag kom jag på att jag är ensam, på nytt.
det spelar liksom ingen roll hur många gånger man byter människor.
man är alltid likadan ändå.
i botten.
och jag kom på varför jag inte vill inse att jag är ensam.
det är rätt enkelt.
jag vill inte inse vad det är för fel med mig tror jag. det måste vara något, för annars skulle i alla fall någon stanna, någon gång. alla försvinner alltid.
och de skulle inte göra det om de ville stanna kvar.
jag vet inte hur det känns att känna längre.

Inga kommentarer: