måndag, december 10, 2007

en utav de finaste dikterna jag vet

ochiblandönskarjagatt
deandraintesågattvivarensamma
attvikundeseglabortditviville
ochdrömmasammadrömmar
(detvorevälnåtälskling?)

ochiblandönskarjagbaraatt
duvisstealltsomjagvetommig
menvivetbådaattjaginteryser
avkylanärdurörvidmig
(inteendaghargått)

ochiblandönskarjagatt
detfannsenslowmotionknapp
somgjordeattalltgickjättesegt
ochvirördeosslångsamtisekunder/timmar
(iblandhänderdetändå)

ochjagönskarbaramig
digijulklapputanwellpapptack
förattduäralltjagbehöver
närjagmårdåligtochbehöverljus
(lysuppvintermörkret)

ochiblandborduiminalakan
ifleradagarefterattdugått
ochiblandsaknarjagdiginnandugått
ochjaghatardignärduhargått
(menjagälskardignärduärkvar)

och... (att tala i tungor) av mikael halén

5 kommentarer:

Anonym sa...

"ochiblandsaknarjagdiginnandugått"...

I helgen var orden plötsligt där, det började "someday I'll be stuffed..." och jag tänkte "men det är ju skavsårs text!", och jag har haft den hela tiden i en låt som jag aldrig lyssnade på. Nu lyssnar jag på den hela tiden. Även just nu.

trasselfia sa...

:)

but can you remember
how we rode shiny horses
and we set courses for the sky
and the ocean
and i tried to explain it to you
but it was too huge

den?

Anonym sa...

Den. Sorgligt att himmelens och havens storlek inte gick att förklara för henne.

I wish I had a proper reason to cry
A reason not so abstract
more like a broken clause a in a contract

trasselfia sa...

mm.

early september and the kids start school
leaves are floating in the swimming pool

jag skulle kunna kära lekman-citat til the end of time men då gör jag ju det speciella ospeciellt så jag skippar det. men vilka texter...

la linda sa...

verkligen jättefin!!