söndag, oktober 21, 2007

tillsammans är man mindre ensam

och vi går och köper popcorn och kryper upp i biofåtöljerna, av med skorna, upp med fötterna, och sedan kommer filmen och det gör mig alldeles varm inuti, alldeles varm, och jag sitter med ett desperat leende på läpparna hela tiden för att den är så fin och där när vi sitter där tänker jag att kanske någon dag så kommer jag inte längre att känna mig ensam, kanske kommer någon dag någon komma som jag kommer våga berätta allt för och sedan kysser de varandra på bioduken och jag tror att det var den finaste film jag någonsin sett.

3 kommentarer:

Daniel Storey sa...

Jag till och med ringde till sf och frågade va fan de höll på med, men fick bara oförstående mummel tillbaka. Nä, filmen går inte upp på bio där jag bor. Jag får vänta på dvd:n istället.

trasselfia sa...

hm, jag har alltid tänkt att du bor i huvudstaden. typiskt mig, som om sverige bara består av två, möjligtvis tre städer. jag vet ju att det inte är så. men gud, jag lider med dig. läs om boken. den är ännu finare.

Daniel Storey sa...

jag kommer läsa om den! läser alltid om favoriterna förr eller senare, men än så länge har inte nog med tid passerat.