onsdag, oktober 24, 2007

and let's go to where the trees bloom, where it is light, and where i can see the sun

och jag sitter här nästan varje kväll och försöker komma på något fint att skriva,
något svallande, som vågor som slår mot klippor eller ja, något fint bara, men det är så svårt nuförtiden, och jag är inte säker på varför.
så för det mesta stänger jag bara ner datorn igen, alternativt spelar någon fin musik,
och det var rätt länge sedan det regnade nu;
imorse när jag gick ut genom dörren var fortfarande gräsmattorna vita av frost trots att solen sken på en blå duk och det slog mig plötsligt där jag stod och huttrade i min lilla skinnjacka att hösten snart är över och vintern snart slår sig ner över oss istället,
och jag vet inte, men jag kunde nog inte riktigt låta bli att känna mig lurad på min obligatoriska höstmelankoli, för jag har alltid tyckt att den är rätt vacker ändå,
men sedan när jag vandrade min väg genom stan och drog på mig mina vantar så insåg jag att det är rätt vackert det här också,
och kanske är det dags att låta den här känslan av vad det nu är lägga sig som en filt som skyddar mot vinterkylan.

och jag lämnar staden för en stund nu, lämnar den för paris och vin och cigaretter,
lämnar datorn här tror jag,
lever någon annans liv för ett tag.
jag lämnar en fin sång som brukar följa mig genom mina promenader genom stan och jag tror att den gör dagen lite vackrare,

och jag tror att jag mår lite bättre nu.

Winter Took His Life - Where I Can See the Sun

3 kommentarer:

Anonym sa...

Må vara svårt, men du lyckas så väldigt fint. Fin promenadlåt också

Jenny sa...

Jag blir glad när det är lycka i dig. Ha kul i Paris. Jag är avundsjuk. På Paris som får dig, på dig som får Paris och på röandet. Tjyvrökte i tisdags. Fast det vet ingen om.

Anonym sa...

http://youtube.com/watch?v=9pk3J9-1-UA

from me to you.