måndag, november 13, 2006

it's a small crime, and i've got no excuse

och jag är så trött på allting, på hela världen idag.
så trött på de grå molnen inom mig som växer i takt med de på himlen.
så trött på att kryssa i mellan pölar i asfalten, pölar som jag egentligen bara skulle vilja lägga mig i och uppslukas, försvinna.

så trött på våta strumpor, så trött på just de där människorna som jag tvingat mig själv att spendera dagen med, så trött på deras trötta blickar på mig, och ibland vill jag bara ställa mig upp och berätta om allt för att få deras jävla blickar att dö bort men jag kan inte göra sådant, vänder bara bort min blick och mig och lämnar min rygg mot deras ögon, för jag har en hård rygg.

så trött på mitt hår och trött på mat och dryck, trött på kaffe och trött på vatten, trött på bröd och trött på mig själv.
så jävla trött på mig själv.

och om du hade varit här så vet jag att du hade förstått, att du hade lagt en arm runt mina axlar och inte sagt ett ord, bara varit här, och jag vet att du förstår för att jag vet att du är likadan.
du var så jävla trött på de här människorna, på den här platsen, så jävla trött på dig själv.

och du skulle bara veta att det enda som håller mig uppe ifrån vattenpölarna är att jag snart får höra dina ord.

1 kommentar:

Antira sa...

"så trött på mitt hår och trött på mat och dryck, trött på kaffe och trött på vatten, trött på bröd och trött på mig själv.
så jävla trött på mig själv.
"


Hade kunnat vara jag.