lördag, oktober 07, 2006

you'll find it hiding in shadows, you'll find it hiding in cupboards, it'll walk you home safe every night, it'll help you remember

och vindarna viner, håret flyger, svävar och jag sträcker ut armarna, låtsas som jag kan flyga, ler. ser ner, ser hans bil, hinner undra hur det kommer sig att han dyker upp där jag är, hela tiden, precis som om det vore meningen någonstans, och sedan vänder jag bort blicken mot de andra, skrattar och flyger lite till.
saltstänk på mina kinder, röda läppar, gröna ögon, känner blicken nedifrån, undrar om du inte ska åka tillbaka snart, till ditt nya hem, lämna mig ifred med mig själv, och dansar lite smått, ser nog ganska lycklig ut från långt håll, minns regnet och hur vi sprang för några timmar sedan, ser din bil försvinna till slut, ser inte på dig när du åker, skjuter prick på patetiska tankar i hjärnan och låter vinden slå omkull mig en gång till.

det vibrerar i fickan, A ringer och jag svarar förvånat, han undrar vad jag gör och jag svarar, han säger han kommer, jag säger att visst, jag ringer om det är något och sedan lägger vi på och jag vänder mig om och ser in andra ögon, som ler tillbaka och nej jag känner dig inte och nej jag vill inte lära känna dig, men du får se på mig hur mycket du vill om jag bara får låtsas i några sekunder, okej? sedan flyger jag iväg på nya vindar igen, ser bromsljus och nummerplåtar i gatulampors sken, slösar bort mig själv och alla andra, slösar bort tid, den enda jag har men stjärnor och månar syns inte ikväll och vindarna är för starka och hösten känns för närvarande för att jag ska bry mig; måste nog bara vara, låta er ringa, se på mig, köra iväg för det är allt jag kan göra för tillfället.


(och for the record; jag kommer nog aldrig komma undan mig själv, och du kommer nog alltid finnas kvar någonstans. borde berätta det för dig; men enklare så här. och inom paranteser behöver jag inte inse något på riktigt.)

Inga kommentarer: