söndag, augusti 13, 2006

trasselfia goes 53

1. Jag anser mig inte behöva någon annan än mig själv
2. Jag värderar mig själv efter hur jag lyckas med saker och ting
3. Jag har alltid tyckt att olycklig kärlek är vackrare än lycklig
4. Jag blir rädd när jag inser hur lik jag är min pappa
5. Jag lugnar mig för det mesta när jag lyckas förtränga det igen
6. Jag är lite för bra på att förtränga saker
7. Detta trots att jag anser att man kan ljuga för vem som helst, men aldrig för sig själv
8. Jag tycker inte om att ljuga, däremot kringgår jag gärna sanningen
9. Jag utnyttjar gärna människor för att komma dit jag vill
10. Jag kan för det mesta utan svårighet sätta mig in i andras känslor och situationer
11. Jag ber extremt sällan om ursäkt eller förlåtelse
12. Jag skämtar ofta bort obekväma situationer utan svårighet
13. De obekväma situationerna innebär ofta att någon försöker lära känna mig på riktigt
14. Jag känner mig extremt obekväm när mina föräldrar rör mig
15. Samma sak gäller ofta andra människor
16. Förutom när jag är full
17. När jag är onykter tar jag alltid allting på väldigt lite allvar
18. Vilket leder till att jag ofta gör något dumt
19. Jag är bra på att få vem som helst att känna sig intressant om jag vill
20. Jag har alltid velat ta hand om mig själv
21. Jag har varit tillsammans med en av mina tränare
22. Det finns bara en enda person som jag egentligen har saknat, och honom drev jag bort
23. Jag är bra på att driva bort människor
24. Mina föräldrar vet ingenting om mitt liv
25. Det finns ingen som känner mig på riktigt
26. Jag tycker om att ha det så
27. Jag tycker om att sova
28. Jag dansar gärna, och bra
29. Jag flörtar med i stort sett varje kille jag träffar
30. Fast inte om dom är jättefula
31. Jag är allmänt känd för att vara svår
32. Jag är även allmänt känd för att vara en besserwisser
33. Jag har aldrig självmant sagt till någon att jag älskar den, inte ens mina föräldrar
34. Förutom till mina föräldrar har jag aldrig sagt till någon alls att jag älskar någon
35. Jag älskar sommaren och havet
36. Jag känner mig hemma vid havet
37. Jag dagdrömmer mig genom mina dagar
38. Jag avskyr när människor fördömer andra på grund av deras musiksmak
39. Jag avskyr fördomar överhuvudtaget och försöker att inte ha några
40. Fast jag vet att fela är mänskligt
41. Jag hatar att förlora
42. Jag hatar mig själv när jag förlorar
43. Jag är rädd för att misslyckas, vilket ofta gör att jag inte vågar prova på nya saker
44. Jag är rädd för att bli lämnad
45. Så jag lämnar själv istället
46. Jag tycker om att vara ensam
47. När jag var liten låste jag in mig på toaletten för att få vara ifred från mina kompisar
48. Ibland låser jag in mig på toaletten, lägger mig i fosterställning på golvet och gråter
49. Om jag skulle vara ett djur så skulle jag vilja vara en fiskmås
50. Min familj är extremt dysfunktionell
51. Förra julen gick jag iväg och åt min middag själv ute i vardagsrummet
52. Jag är jättekittlig i svanken
53. Om någon som kände mig hittade till den här bloggen skulle jag vara tvungen att utesluta han/henne ur min bekantskapskrets

10 kommentarer:

Anonym sa...

jo precis vad?

Anonym sa...

människor är komplicerade.
jag är en alien. jag är lätt.
födas leva dö?

Anonym sa...

jag tror jag menar födas, blunda och se inåt och göra det bästa jag kan, dö.

när jag inte vågar, vilket är oftast, vill jag ändå inbilla mig att jag
inte blir en mansgris... då väljer jag att avstå.

Anonym sa...

först en blick... där någonstans avbryter jag. ofta.
leendet kommer... ibland.

Anonym sa...

(på sistone har jag dock slutat med båda. jag tror jag gav upp.)

Anonym sa...

mm det är en snäll tanke men jag valde det själv. för stunden lägger jag all energi på annat.
och trivs med det.

Anonym sa...

jag har alldeles precis nyss lyckats kommer över
kullen när det gäller det där. min... 'hon' är
nu förpassad till delen där ambivalenta minnen
ligger och svalnar.
och jag lever fortfarande.

Anonym sa...

men du tycker om att kringgå sanningen och hur eller hur
är det inte min uppgift att sätta dit någon.
jag bara läser.
det som gäller i en stund har upphört i nästa. det är det
fantastiska.

och så är vi tillbaks där vi började...
människor är komplicerade.

(och... ... tack!)

Anonym sa...

nej, inte så länge vi andas.

Anonym sa...

läste hela listan, vi är extremt lika