tisdag, oktober 27, 2009

och jag biter på vinglaset; ögonen svänger fram och tillbaka genom rummet. människor överallt. all denna medvetenhet. jag tittar på mitt tomma glas och tänker att jag dricker för mycket. föreställer mig själv balanserandes på kanten; en miniatyrtrassel i klackar och röda läppar. det är varmt här inne. jag tar upp telefonen och läser ett meddelande från någon halvintelligent, halvointressant kille. svarar tvetydigt för att jag känner mig mindre ensam när han svarar en minut efteråt. han säger att jag alltid är så svår att få stopp på. jag tänker att han är rätt dum som inte förstår att det beror på att jag inte vill stanna för honom.
det här varmt här inne. alla dessa medvetna människor. mitt fågelhjärta fladdrar och jag biter på vinglaset; möter någons blick och längtar till huset vid havet.

Inga kommentarer: