fredag, juni 19, 2009

hanging on the wire, for a love i'll never find

och det bästa med dig är sättet du rör mig på.
det enkla i när du lägger armen runt mig fastän halva göteborg sitter runt omkring oss och att det teveserie-liv som jag lever blir lite mer som en dokumentär när vi ramlar ner från din säng och börjar skratta bredvid varandra på hisingstarkett.

att du inte bryr dig så mycket. att du spelar vinylskivor för mig med musik jag aldrig lagt någon vikt vid. att jag ändå vet vad du pratar om. att du blundar när jag kysser dig. att du är intelligent.
att du håller de flesta av din tankar för dig själv. att du dök upp precis när jag behövde någon att göra min förra svartsjuk med.
att du röker med cigaretten mellan tummen och pekfingret.
att du skulle kunna vara en rockstjärna med de där ringarna under ögonen.

men du, jag är inte van vid det här; att du är så självupptagen att du verkar glömma bort mig så fort jag är ute ur ditt synfält. att vi kommer från olika världar. att jag sitter i fönster och leker dekadent, flummig, dansande med hemligheter och svarta ögon medan du håller föredrag om världsordningar och orättvisor. att du har klättrat uppåt medan jag osäkert håller mig kvar på det halvt itubrutna trappsteg jag alltid stått på; näst längst upp.
jag ser hur du fångas men försvinner. har andra saker för dig. är uppe i det blå med tankar jag aldrig kommer få höra.

det bästa med dig är sättet du rör mig på. det enkla och ofriserade sättet du kysser mig på. allt det som endast kan komma av att jag aldrig träffat någon som varit mer självupptagen än jag själv förut.

Inga kommentarer: