onsdag, december 10, 2008

please, don't touch

och jag,
tar aldrig steget ut men faller alltid likväl ändå,
har alltid is i bröstet för att kyla blodet,
blodet som vill rusa snabbt, springa genom ådrorna och ibland tror jag att jag skulle explodera utan den där kylan,
för i hela jag bor det innerst inne en panik som slår och bankar om nätterna och när jag försöker dricka bort den så kamouflerar den sig; låter spriten sänka fryspunkten,
och jag ligger och skakar okontrollerat på toalettgolv för jag kan inte resa mig upp för att allting inom mig rusar,
flyr,
fly,
flyger iväg,
men kan inte,
för mitt skelett är en bur,

och jag går på plaza catalunya och det är så mycket människor,
och jag måste stirra ner och intala mig själv att allt är okej,
att det inte är något fel på världen,
fastän det alltid känns så tydligt i mig att någonting är asymmetriskt,
oregelbundet,
och alla rusar,
rusar,
och allt rasar,
fel,
fel,
fel,
och asfalten är lika grå i spanien som i göteborg,

och i hissen stirrar jag på mig själv i spegeln,
trött,
trött,
trött på mig själv och den där känslan,
den där känslan som är jag,
det där jag måste ha för jag vet inte hur jag ska överleva annars;

jag
vet
inte
hur
man
gör.

2 kommentarer:

* sa...

fina.
det är inte hopplöst.

ok.
här kommer väldigt 3 fina pärlor till dig.

längst in i ena hörnet av plaza real, nästan säker på att det på höger sida av jazzklubben jambore (?) finns en ringklocka till pipaclub. på pipaclub står tiden still, där finns lugn och lycka.

ett stenkast från plaza real ngn av tvärgatorna finns Q-bar. så vackert och förfallet, underbara drinkar och vackra ljus att sno om man vill det.

eller åk till Gracia, käka och hitta svartbarer i skyddsrum. där kommer såna som vi hem i en turiststad som barca.

kramar från ett snöigt gbg.

Anonym sa...

kära trasselfia,

jag vill bara säga att jag tycker att du skriver alldeles underbart bra. du är en bloggfavorit.

ta väl hand om dig.

vänligen,

stockholmskan