lördag, maj 17, 2008

you can't say no to me

och om du var här nu skulle jag göra mig så svår som möjligt; jag skulle dricka och jag skulle låta dem hålla händerna runt mig och jag skulle slänga med håret och måla mina fingernaglar lika röda som läpparna;
jag skulle låta spetsunderkläderna skymta fram under ett lite för löst linne; fingra distraherat på nyckelbenen med ögonen riktade någon annanstans, leka världsvan i mina klackar och bleka hy,
jag skulle synas på golvet för jag skulle sjunga med i alla de bra låtarna; varje ord på min tunga och sedan skulle jag klappa mina händer i takt med någon med sammetsögon och smilgropar och sedan precis innan hans läppar skulle möta mina skulle jag vända mig om och luta pannan mot någon av alla de söta flickorna som är mina vänner och vi skulle skratta åt ingenting och jag skulle följa med ut och röka bara för att leva upp till stereotypen och för att det är så jävla gott att röka när man är lite full och sedan skulle jag be någon om en tändare och medan han skulle sätta fyr på min cigarett skulle jag fyra av ett leende,
och hela tiden skulle jag hålla mig i ditt synfält, och hela tiden skulle du vara i min ögonvrå fast jag skulle aldrig visa det för jag måste ju visa för dig nu att jag har ett liv; att jag finns fastän du inte håller ihop mig med dina armar längre,
jag måste visa att jag gick vidare och visa dig vad du lämnade bakom dig,
och sedan skulle du skaka på huvudet, irriterat för att jag aldrig fångade din blick och du skulle vänt dig om till någon blondin som försökte få kontakt,
och sedan skulle du känt någonting och vänt ryggen mot henne,
och där skulle jag stå, kika upp under min lugg och le det där leendet som alltid fick alla dina vapen att falla till marken,
precis så som jag alltid fallit till marken för dig,
och jag skulle sjunga vilken sång du än ville höra för att ta dig tillbaka dit jag alltid verkar återvända.

3 kommentarer:

Yen sa...

och jag skulle kunna hångla öppet på dansgolvet och han skulle inte ens bry sig. Istället skulle han fråga hade du kul?

Anonym sa...

fy vad jag har lyssnat mycket på den fina fina låten. den påminner mig om att vara sjutton och hopplöst olyckligt förälskad i nån som aldrig tittat åt ens håll.

trasselfia sa...

yen - de bryr sig alltid. de låtsas bara som om de inte gör det. precis som vi gör.

m - den är fin. han är fin, rasmus. "video"-kompositionen är ful.