måndag, januari 07, 2008

velocity girl

och jag vet inte riktigt vad man gör när man står stilla,
jag försöker för tillfället,
ni vet, varva ner och lukta på regntugn asfalt,
se på grå rester av ett vintervitt göteborg,
fast jag vet inte hur man gör,
för det går för långsamt,
och det är för grått.

jag vill ju bara ha neonljusen fortfarande,
vill ha ekande basgångar och se hur den där glimten tänds bland flocken med flickor,
se hur glasen höjer sig och klumpen inuti fräts bort för bara en sekund eller kanske en hel kväll,
känna att jag lever,
vill att någon ska kyssa mig, tryckt mot en vägg,
vill ha fingrar i mitt hår och beslöjade blickar,
fnitter dagen efter på favoritcaféet och det där lugnet i ansiktet som jag får när jag vandrar ner för gatorna,

känna att jag lever på något sätt,
det är inte alkoholen jag saknar,
det är allt runtomkring.
eller hur?

det har gått två dagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du skriver det så bra.

Har du hört bandet Saturday looks good to me? Jag rekommenderar annars

"Maybe somebody can tell us where the liquor went
And we can raise our glasses while they raise our rent
And search for a solution that's more permanent
But there isn't any doctor or a medicine
That's gonna make you feel less insignifigent
Another bunch of words that you can soon forget
Another bunch of crooks disguised as gentlemen
Now you wonder why the notes are always bruised and bent
You think that it's your song but it's your instrument
You want to turn invisible and try again
I'll kiss you in the kitchen and I'll count to ten
And then when you wake up
All of this will just have been a dream
But until you do
Let's keep it between you and me"

Kram

Anonym sa...

nu har jag levt på något sett ikväll,
med allt runtomkring,
ändå saknar jag någonting,
varför?

trasselfia sa...

mary - jag har hört men aldrig fastnat, men med tanke på den där texten är det dags att ladda hem,
och sedan ska jag dra ett citat någon gång när jag är berusad, innan jag ska kyssa någon inne i köket.
gillar musiktipsen!

erik - om jag bara visste. den där molande oron i bröstet. jag måste nog också springa in i någon som kan hålla fast mig. som får mig att vilja stanna.