fredag, september 14, 2007

i have a love
i have a love for this world
a kind of love that will break my heart
a kind of love that reconstructs and remodels the past
that adds the dryness to the dry august grass
that adds the sunshine to the magnifying glass
and makes me fight for something that just can't last

min mun och tunga har slutat prata om honom,
min hjärna har tröttnat på att tänka på honom,
när någon kysser mig i nacken låtsas jag inte att det är han längre,
och sångerna handlar inte om oss,
jag har tryckt iväg honom nu,

istället drömmer jag om honom varje varje natt,
han är där varje varje natt
och när jag vaknar känner jag mig lurad,
för jag vet inte hur jag ska trycka iväg honom från drömmarna,

men jag skjuter bort honom igen, för nu är jag vaken,
ordnar biljetter till spelningen på torsdag,
och sedan bokar jag den där flygbiljetten till paris.

Inga kommentarer: