torsdag, juli 12, 2007

she wants to play a game of hearts

och det är tripp trapp trull, trippa med fötterna, runt runt runt, och under bordet möts både mina och dina, dina ligger kvar medan mina trippar lite till, lägger sig till rätta bredvid till slut, bara för att då och då lekfullt snudda vid dina med ett leende. det är fingrar runt glasen, det är skål skål skål, och de klirrar när de möts och mina ögon är dimmiga men dina fortfarande klara, du skrämmer mig så att jag måste dra handen genom håret, lägga det på ena axeln och dra med mitt högra pekfinger över nyckelbenet.
det är rabblanden av telefonnummer, sifferminne nästa stora partytrick och det är skicka hemliga sms mellan dina fingrar och din väns, sms som förvandlas till menande blickar och flin medan jag sitter på andra sidan och läser signaler, försöker klura ut vad de säger med sina tysta leenden, samtidigt som jag har blicken riktad mot någon annans mun. det är krypa krypa, trippa på tå, som katter runt het gröt fast katterna har förvandlats till uttråkade någonstans-mitt-emellan-barn-och-vuxna som fastnat någonstans på vägen som förr verkade så utstakad. och gröten, den har blivit till öl, vin, kanske till och med vodka. det är kvällar som borde vara varma men som kräver infravärme, trots att det är mitt i juli, men jag trotsar kylan och sitter i min klänning för att det är finare så, måste vara fin, hela tiden för man vet aldrig vad man missar. kaskader av rödblont hår som svallar över axlar, gröna ögon med långa fransar och blek matt hy, det är röda naglar och jag tappar bort mig själv i allt det där ytliga, men det är bra, det är okej, det är skönare så.
det är bara att släppa taget om allting och låta något annat styra, det är inget djupt ikväll, inget djupt, det är bara spel.
och dina fötter snuddar lekfullt mot mitt ben,
en gång till.

Inga kommentarer: