tisdag, juli 10, 2007

i try to try to lose my head, but i wish wish wish that you were always here

och hon ringer när klockan är kvart över elva på måndagskvällen, säger hej, vi är snart utanför ditt, kom med ut, ta en öl! jag drar på mig hightopsen och den fina luvtröjan med rosetter och möter upp utanför. vi går neråt, inåt, träffar på hennes pojkvän och hans kompisar, den där kompisen som är söt men konstig ser glad ut när jag kommer fram och säger hej, jag sätter mig mitt emot och plötsligt sitter vi i samförstånd, med händerna bara några centimeter ifrån varandra, framåtlutade, nästan kind mot kind, men vi lyssnar båda på någon annan.
jag ser hur han tar upp min mobil med ena handen, snurrar den fram och tillbaka precis som om den var hans, fram och tillbaka,
alltid bara några centimeter ifrån min hand.
innan vi skiljs åt säger han att de kommer hit på onsdag igen om jag vill träffa dem,
och jag bara ler, säger okej,
och känner absolut ingenting alls.

Inga kommentarer: