fredag, juli 27, 2007

i just want to be your firecracker tonight

och det är att sitta i hans, vännen som vill att hans liv ska vara som en film, i hans soffa och dricka rödvin. han vill att jag ska sova över hos honom så att kan göra mig pannkakor på morgonen och jag kan få göra kaffet för han vet att det är det enda i matväg som jag är riktigt bra på.
han vill sitta ute på balkongen, med utsikt över hamnen, sitta där och dricka rödvin, och jag häller i mig och blir sådär filosofisk som man bara blir av rödvin, tills solen börjar göra mönster i rosa på himlen,
då tar jag min skinnjacka och han sin luvtröja och vi går ner med rödvinet i vårat lika röda blod, ner till spårvagnen och bort till klubben. där inne bjuder han på en öl till och vi hittar de andra och snart har jag blivit bjuden på två till och han som jag verkligen inte borde vara med, han som jag egentligen inte ens tycker om, han börjar lägga armen runt min midja och han undrar leendes hur han kan gottgöra för sin personlighet de andra gångerna vi har setts.
någonstans, på något sätt böjer han sig ner och kysser mig på kinden, och sedan på munnen och jag bryr mig inte,
jag bryr mig verkligen inte,
kom alla, jag bryr mig inte.
han tar tag om min nacke, böjer mig neråt och upp mot en vägg, upp mot en bar, upp mot en scen, och sedan kommer when you were young och jag flörtar med alla andra killar mitt framför honom och det gör honom galen,
så galen att han trycker sig mot mig ännu hårdare, jag sitter liksom fast mellan honom och vad det nu är jag lutar mig mot,
och jag bryr mig inte om att han är helt fel,
bryr mig inte längre,
bryr mig inte.
han kysser mig längs halsen och undrar ska vi inte gå nu? med glimten i ögat, och jag bara skrattar åt honom och han tittar konfunderat på mig innan han drar mig till sig igen. jag flyr från hans inviter genom att dra upp honom på dansgolvet igen,
sedan låter jag folkhavet omsluta mig, gömmer mig mitt bland alla andra som kanske är precis som jag,
gömmer mig bakom en pelare och ser honom stå och se efter vart fan tog hon vägen?
innan jag smyger upp för trappan och till nästa dansgolv,
nästa läppar,
nästa tunga,
och jag bryr mig inte,
bryr mig inte,
bryr mig inte.
och alkoholen får mig att må så bra,
allt blir så lätt,
inga djupa komplexiteter.
bara läppar,
och det där att inte bry sig, inte bry sig,
inte bry sig.

Inga kommentarer: