lördag, maj 05, 2007

oh i've found, that i'm bound to wander down that one way road

och ljudet från mina klackar studsar mellan husväggarna, jag går trots att jag har för lite kläder på mig, men skjuter upp att frysa tills dess att jag ligger under täcket och kan värma mig.
min mobil piper till, någon skriver att det är lite folk hemma hos A, jag känner väl honom, vill jag komma? jag har redan hunnit skriva att jag är där om några minuter när jag kommer på att det inte är A själv som har skickat det, sedan minns jag att han har en ny flickvän eller liknande och raderar mitt svar innan jag har hunnit skicka det.
jag låter tankarna hinna ifatt mig lite för någon sekund,
A har någon annan nu,
tänker att jag är en idiot,
och att jag lyckats slänga bort en till,
igen.

och jag känner hur klumpen i magen börjar växa och springer ifrån tankarna igen, tänder en cigarett och frågar mig själv när jag började röka? låter tankarna vandra bort till australienaren och bjuddrinkar, men orkar inte riktigt det heller,
undrar om de andra fortfarande springer runt och flirtar med rockstjärnor,
och sedan lyssnar jag till ljudet från mina klackar som studsar mot husväggarna, igen.

klockan är fyra på morgonen och jag somnar i soffan.

Inga kommentarer: