fredag, mars 23, 2007

jag har damm i mina vener, daterat som ett skämt

och efter att inte ha varit hemma på två dagar och knappt sovit på fyra, går jag med blicken i ingenting och väntar på mitt livs andra svimning. men tentorna är fixade och redovisningarna essade, och jag försöker att inte tänka på de som väntar nästa vecka.
inser att en niobitars sushi på två dagar inte är så mycket att skryta med, och plötsligt blir det omeletter, sedan oxfilé och vin, och sedan youghurt med äpple och kanel, tänker att jag nog inte ätit så här mycket sedan jul, och min mage är inte van, men det är nästan värt det. ramlar ner i soffan och sover 4 timmar tills mobilen ringer,
jag säger att jag inte orkar gå ut ikväll,
hon säger att jag är tråkig,
jag svarar japp,
och sedan lägger jag på.

Inga kommentarer: