torsdag, januari 25, 2007

you or no one, i hope i'm wrong before i die of boredom

och kanske borde sova bättre, mer,
kanske borde dricka mindre kaffe, sprit,
kanske borde andas mer med magen, ta in världen, verkligheten.

och kanske borde le äkta leenden,
kanske borde börja ge alla någonting tillbaka,
istället för att vända ryggen till så att de inte ens ser det falska leendet,

kanske borde ringa tillbaka de där missade samtalen,
kanske borde säga ja lite oftare,
kanske inte borde sätta mig på tvären fullt lika mycket.

kanske borde radera hans nummer på telefonen,
fast jag vet inte vad det skulle göra för gott,
mina fingrar minns även om hjärnan stryper tankar,

kanske borde låta spöken i hjärnan flyga ut,
kanske borde låta nya flytta in,
kanske borde låta mig, alla andra, vara fri, fria
kanske borde göra allt det där jag borde göra.

kanske borde acceptera,
acceptera,
se sanningar som inte finns,
inbilla mig att ingenting finns kvar,
släppa taget,
släppa taget och gå vidare.

och ibland tror jag att det är alla de där
kanske borde,
kanske är de det som trycker ner mina fötter så hårt i marken,
tvingar mig att stanna kvar här,
i ingenting alls.

4 kommentarer:

Anonym sa...

åh kära nån!
ska man skratta eller hoppa från en bro?

eija sa...

du måste hjälpa mig
jag vet var rubriken är hämtad, men kommer inte på.
säg?

Daniel Storey sa...

"better be" va?

vilken nörd jag är.

eija sa...

anna
förstås

jag kunde till och med höra hur 'boredom' uttalas

anna. förstås.