lördag, januari 27, 2007

don't talk to us we're so pretty, and you, you look like tom petty

och fredag är thaimat och vin med L, borden bredvid tystnar när vi skrattar, männen lite längre bort ler ett leende och vi himlar med ögonen och häller upp ett glas till.
och jag vet inte varför jag himlar med ögonen varje gång,
vet inte varför jag inte låter någonting hända,
vet inte varför jag inte skapar nya minnen,

fast jo,
de är ingenting.

och lördag är sushi med A & S, flackar fram och tillbaka,
vet inte riktigt vad som händer,
och just när klockan varken är sen eller tidig drar jag mig hemåt,
jobb imorgon,
och jag har inte sovit på riktigt på fyra nätter.
vet inte varför jag envisas med att vakna en gång i timmen,
andlös för att jag tror att jag missat någonting,
kanske saknar jag bara någonting.

och i fredags trodde jag på allvar att jag var galen.

1 kommentar:

H sa...

hey you!

underbar rubrik. låter som ett dåligt nödrim av jayhawks men det e det inte va?