torsdag, december 07, 2006

last christmas, i did not give you my heart

men ibland önskar jag att jag hade gjort det.
för du hade det ju alltid ändå.
det var bara det att du aldrig visste det.

och jag försöker i alla fall i år, försöker få julstämning trots regnet som inte ens strilar, bara öser nu, trots att det lika gärna kunde vara högsommar för min del, trots att det fortfarande är kalla, grå november inuti.

men jag försöker i alla fall, laddar ner julsånger, alternativa såklart för jag har ju aldrig kunnat vara enkel, men sufjan är fin, bright eyes är fin även om alla säger att han är till för fjortonåringar med ärr på handlederna. låt mig bara säga att ni har missat allting.

och nu sjunger death cab, baby please come home, i remember when you were here, all the fun that we had last year, och det rör mig nästan inte ens längre, för om jag ska erkänna det så är jul ingenting för mig nu,
rättare sagt,
jag vet inte om jag orkar en till jul.

men jag bokar in julbak med de där vännerna, köper mina första julklappar, tänker inte på vad jag skulle köpt till dig, tänker inte på förra julen alls,
för om jag ska vara ärlig,
så känner jag inte för att... ja... älska dig längre.
älska.

för, stjärnan hänger faktiskt i fönstret i år igen, jag satte upp den själv,
trots allt som hänt så hänger min stjärna i fönstret.
och tiden flyter på, på gott, på ont.
men jag har en jul till.
och den kommer att komma, passera, vare sig jag orkar med den eller inte.
vare sig jag känner den i mig eller inte.
men, varför skulle jag göra det?

they're singing deck the halls, but it's not like christmas at all.

Inga kommentarer: