lördag, november 25, 2006

i better laugh in twenty years from now with some perspective

och hela veckans acceptans och likgiltighet och leenden över någon annan, allt rämnar, faller ihop, när jag träffar hans syster och hon börjar pratar om oss, vi två.
och hon brukar ju vara tyst om det, inte nämna det, vara finkänslig eller helt enkelt inte bry sig, jag vet inte, men det är bättre så.

och hon börjar prata om hur hon såg oss tillsammans, hur hon minns oss och jag håller mig för magen och koncentrerar mig på att hålla magen lugn, och snälla ögon avslöja inte det här, men gud, kan du inte bara vara tyst?

och jag vet inte, hon verkar inte märka något, för sedan kommer hon in på henne, den nya, är hon den gamla nu? jag vet inte och jag vill inte veta, så jag frågar inte och allt som går genom mitt huvud är helvete helvete helvete helvete, väck inte den björn som just somnat, snälla.

men visst fan väckte hon den.

och jag vill inte vara sådan här.

och jag vet inte vad hon var, vad hon är för dig, det enda jag vet är att hon inte är som mig, inte alls.
och jag kanske önskar att du är lycklig, att hon är allt du någonsin velat ha.
men jag tror att jag önskar att hon bara är ett substitut, att hon inte är det som jag var.

men du har ju aldrig nämnt henne i min närvaro, aldrig låtsats om henne, men samtidigt är du ju med henne och inte med mig. och det är det enda jag verkligen vet.
så jag antar att jag inte vill veta mer.

och jag vet inte hur jag ska skriva för att få någon att förstå.
så jag skriver inte mer. men;

friends forever, oh no
another girl will change your mind
in less than half the summer
so before you fall in love i wonder
when you asked for
something that i couldn't give you more of
me and you
i talk as if it's now but nothing is new

she better be someone special
she better be more in love than me
and if i was your brightest hour
she is now as far as i can see

2 kommentarer:

sara sa...

men gud. det är ju helt sjukt. sådär är det ju för mig med.

eija sa...

shit

det är så djävla galet.
när jag läser så är det som att allt går in och snurrar runt och jag vet precis precis vad du menar, var du är.

"men jag tror att jag önskar att hon bara är ett substitut, att hon inte är det som jag var."

du hjälper mig, på något sätt. det är en djäkla period som pågår, men att vända blick, tanke och känsla hit hjälper.