söndag, september 03, 2006

i hate this place, i hate this crowd

fester jag inte vill gå på, fester där alla vet vem jag är och där känslan av att alla förväntar sig saker av mig ger mig paranoia. vill springa iväg och sätta mig ensam i ett undangömt hörn där ingen hittar mig, men istället sätter jag mig vid A och lägger huvudet på sned och blinkar lite och efter en sekund kanske två har han glömt vad det nu var han var sur över och ser på mig på samma ögon som vanligt och jag hatar mig själv.
som vanligt slutar det med att jag är ensam tjej kvar på hela stället och någon säger att jag är själv kvar för att alla killar vill ha mig kvar och jag spyr på mig själv och undrar vad fan jag inte reser mig upp och går ut genom dörren.
jag sätter mig på trappan med jon och dricker lite till och jon gör det samma och vi lägger ner sarkasmerna ett tag och ser på blixtarna i horisonten som färgar natten blåblåblå och vi går in och han shottar ner mig men jag kan fan inte ens bli full längre.
så jag drar på mig skepparkavajen, märker inte regnet utan går sakta hem igenom natten, kommer hem, borstar tänderna, tvättar ansiktet noggrant men avsmaken i blicken i spegeln går inte bort hur mycket jag än skrubbar så jag släcker lampan och går och lägger mig ensam i min för stora säng.
ser ut genom regnet och undrar vad du gör ikväll.
beslutar mig för att jag inte vill veta.

Inga kommentarer: