onsdag, september 27, 2006

anything, spontaniously

och jag går in genom dörren till affären och den söta expediten fångar mina ögon direkt och nickar med ett leende och hela jag spricker upp, damn, han minns mig från mina 10 minuter härinne i fredags, i've still got it!
och jag lägger huvudet på sned och glittrar, fast idag gör jag det liksom på riktigt, inte för att jag kan utan för att jag inte kan låta bli. och jag styr mina steg fram mot honom och han vet precis vad det var jag kollade på och leker personal shopper åt mig och vänder mina provstrumpor åt rätt håll som om det vore viktigast i världen och sedan ser han på mig med klurig blick och jag skrattar, och oj den här killen är söt. och jag frågar om han kan lägga undan nån timme och han tar mitt namn och sedan skriver han ner det på en lapp och jag tycker om sättet han gör det på.
och jag återvänder och innan jag hinner gå in så ser han mig inifrån och vinkar genom fönstret och jag skiner upp en hel grå gata och ger den glans och han dyker in och oj den här killen är söt.

och när jag går ut och ser ner på mina fötter så ser jag att han måste ha hunnit klistra fast små vingar på sidan av mina skor, för jag nuddar liksom inte asfalten längre, och han måste ha hunnit häfta fast mina mungipor uppe vid mina öron när han häftade ihop mina kvitton, och jag vet inte vad det var han gjorde som fick mina ögon att glittra sådär fint igen.
men oj den här killen är söt.
suck... det här kommer sluta i ytterligare överbelastning av mitt konto.

Inga kommentarer: