måndag, juli 24, 2006

take me to the water

och jag kommer hem från jobbet, klockan är sent nästan natt, eller nej, den är nog natt.
går in, kastar av mig kläder och drar på mig sarongen, går ut igen, följer vägen ner till havet till den lilla hamnen. månskenet smeker över axlarna och tystnaden sjunger i öronen, saltet kryper in under huden.
jag fingrar på knuten i nacken, lägger sarongen på bänken och klättrar ner i det svarta blå, låter det omsluta mig och flyter, tittar upp och stjärnor blinkar ner på mig. drar in luft i lungorna, hör bilar på avstånd, dyker ner och upp igen, bara vågorna hörs nu.

går upp, drar av mig bikinin, drar på mig sarongen och traskar den lilla vägen hem igen. blöt, men inte frusen, luften fortfarande ljummen av solens strålar.

går in genom dörren, slänger nycklar i hallen, sveper in kroppen i nytvättad handduk.

glorious.

3 kommentarer:

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

trasselfia sa...

men vad fan, kan spammarna bara lämna mig ifred??

Anonym sa...

Really amazing! Useful information. All the best.
»