söndag, juli 09, 2006

sheepdog

händer runt min midja, inflätade i varandra, läppar i min nacke, kropp tätt tätt tätt inpå min, håller mig uppe och stadig. basen från scenen dunkar i mitt mellangärde och alkoholen har gjort sitt. människor runt mig hoppar och jag med, och han med.
vi har badat i fontäner, hungriga blickar på min kropp, läppar som befinner sig lite för nära mina tills de plötsligt inte kan komma närmre, hans tunga i min mun, jag tänker vafan, min tunga i hans mun mina händer innanför hans tröja.

men vänta, händer runt min midja, pumpande bas från scenen, hoppande och skrikande människor, en haka som stödjer sig på mitt huvud. jag har varit här förut. med G. första gången vi verkligen rörde varandra. hans händer runt min midja, precis som han som håller om mig nu. hans haka mot mitt huvud, hans läppar mot min hals - allt skulle kunna vara samma.

men det är det inte. för det är inte G som står bakom mig.

och på scenen sjunger de helt plötsligt mina känslor.

Don't know why I cant locate this feeling, that I would rather be with you
It makes no sense, you're crying out loud, that I may love you
This stress is wasting my emotions that I would rather be with you
Don't let them closer to this secret
That I may love you

nästa dag gryr, vi ligger på en gräsmatta, han är överallt och jag med och jag låtsas och jag låtsas så bra.

but I would rather be with you.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Ey, babe, du skriver så man blir svag i knäna!

trasselfia sa...

jo. det gör väl det.