fredag, juni 30, 2006

turning away from the light

jag drömde om honom inatt. igen.

jag var på bio eller något sånt, och ser honom på vägen ut och vill inte träffa honom så jag fortsätter gå, men han tar tag i midjan på mig (sådärsomhanalltidbrukadegöra) och säger hejhurmårdudetvaralldelesförlängesenvisågs. och jag vet att något obehagligt kommer hända och så liksom bakom ryggen på mig så dyker hon upp. den nya. hon.

och först ser hon söt ut, hon är blond kommer jag ihåg, men efter ett tag så ser jag att hon är helt svart under ögonen. som en jättejättemissbrukare av eyeliner, verkligen jättemissbrukare.
(ochnejjagharingenaningomvaddetskabetyda)

jag tvingas hälsa på henne och känner mig helt bortdomnad, och snart hamnar vi i ett rum, med en säng, där han slänger sig ner och säger till henne att läggdigbredvidbaby och jag sitter på golvet med armarna runt knäna och känner hur min fasad börjar spricka totalt.

när han sätter på en låt. på mobilen. och ser på mig.
no woman, no cry. den låten.

(callish hade häromveckan en lång utläggning om att den låten är en av världens mest missförstådda låtar, egentligen sjunger han bara reaggespråk och menar att nej kvinna, gråt inte, och att låten alltså handlar om en kille som reminissar om ett förhållande som gick i spillror men säger åt kvinnan att det inte är värt att gråta över. hm. det där fastnade tydligen i mitt undermedvetna. undrar varför...)

(okej, låten fattar jag, men kan någon snälla förklara varför hondennya hade pandaögon?)

sen börjar min mobil ringa och jag vaknar.
förvirrad.
jag börjar nästan önska att jag inte drömmer mer om honom nu.
även fast det där det enda stället där jag kan träffa honom.

på tal om det, om jag inte hade jobbat ikväll så hade jag tvingats träffa honom.

A ringde mig på jobbet och kollade om jag var ledig och skulle hänga med ner till stranden. det var jag inte, men jag ringde när jag hade slutat och drog förbi honom.
han och JL hade tydligen hängt med brorJ och G nere på stranden.
jag är glad att jag jobbade.
för som sagt. den här sommaren går ut på att undvika G.

men i drömmen är det okej.
så länge inte pandan är med då.

Inga kommentarer: