tisdag, oktober 06, 2009

och jag klarar av att må dåligt,
det är okej,
men jag hatar att känna mig dum.

jag hatar att du får mig att känna mig dum.

jag hade inte hört av dig på en månad och allt var underbart.
du kom och allt var underbart.
och sedan rev du sönder mig och nu kan jag inte sova, äta eller sitta ner.

jag hatar att du kunde förstöra min lycka på fyra dagar.

jag går och lägger mig klockan tio och går upp klockan åtta.
stirrar på kylskåpet och mockabryggaren och vänder mig mot fönstret.
jag tar en dusch men orkar inte tvätta håret.
jag står naken och stirrar in i min garderob men har glömt hur man väljer kläder.
varför man väljer kläder.

finskjortan som du tyckte om. varför inte?
kjol och fin frisyr.
fint.

jag tittar ut genom fönstret.
klockan är nio på morgonen och solen flödar över södermalm.
kalendern är tom,
och jag hatar att inte veta vad jag ska göra med all denna
frihet
du tvingat på mig.

3 kommentarer:

ina sa...

det gjorde ont att läsa. kram.

trasselfia sa...

kram.

H sa...

fan att det ska vara så liksom. om du vill bjuder jag på finvin som tröst.