tisdag, oktober 13, 2009

och idag har jag tagit sovmorgon, gått timmeslång promenad innan frukost, gjort sextio situps, druckit smoothie och ätit löskokta ägg, tänkt på hur du vill ha dina, duschat, torkat, fönat, sminkat mig, klätt på mig kläder, vikt ihop kläder, stirrat på din tröja inslängd i garderoben - det enda bevis jag har på att du faktiskt varit här, förutom att jag inte har ditt nummer längre - arbetat, läst, skrivit, gått ner och druckit kaffe, rökt en cigarett, gått hem igen, slötittat på tv, tänkt på att du inte har någon tv, tänkt på att jag nog inte haft någon tv på två år, pratat med en vän, gjort en playlist, undrat när nästa panikångestattack kommer dyka upp - den är smärtsamt nära i bröstet nu - studerat hur flygplanen åker fram och tillbaka över mitt tak, lagat lax med gräslökssås, ätit lax med gräslökssås, suttit med huvudet i händerna i tio minuter, föreslagit att vi ska ta den där ölen en timme tidigare istället, stirrat på klockan, diskat tre gånger, öppnat fönstret för att jag inte kan andas, stängt fönstret för att det är så jävla kallt ute, stirrat på telefonen medan den ringer, fokuserat på golvtiljorna för att få hjärtat att lugna ner sig, undrat varför du aldrig lämnar mig om det nu är en sådan lätt sak att göra.

2 kommentarer:

ina sa...

det kan aldrig vara lätt att lämna någon aldrig aldrig. och du är värd att älskas.

* sa...

jag vet, det finns inget som hjälper. jag gick i 5 timmar idag och inte fan blev det bättre för det. mer än jag var som en stor svart isglass när jag kom hem.
(fan, vad äckligt det lät.)

jaha tips från en annan loser på andra sidan kusten kan vara att röka en cigg och ta ett glas. andas i fyrkanter och sova, skäll ut någon och tvätta håret i öl. köp 3 jättestora växter och plantera i krukor, läs nina hemmingssons "jag är din flickvän nu" om du missat den. gör eget smör
OCH
se världens bästa klipp.
http://www.youtube.com/watch?v=dzhpQF9Cz9k

fet kram.