måndag, juni 22, 2009

so baby, what we've got, has lately, not been enough


och du,
jag skulle vilja att du slutade att tala till mig som du vore min självvalda mentor, för du glömmer att jag är en trotsig femåring som avskyr när människor talar om för mig hur jag borde bete mig, vad jag borde säga, tänka, skriva,
vem jag borde träffa, kyssa och skratta med nu när det inte är du,
för jag vet inte vad du vill mig och
jag vet inte varför du så uppenbart vill behålla någon slags makt över mig när du sitter där med allt du någonsin ville ha,
för du,
ett par, tre dagar av veckans sju verkar det som om det är mig du vill ha,
och allt det du säger åt mig att jag borde lämna bakom mig är ju allt det där du kastar blickar åt när du sitter på ett bord på andra sidan baren,

så du,
sluta låtsas att vi inte är
precis
likadana,
för jag ser hellre din ryggtavla än lyssnar till de där bittra tonerna.

Inga kommentarer: