onsdag, juni 10, 2009

if fashion is your trade, then when you're naked, i guess you must be unemployed

och jag vet ju att du kommer dyka upp för
dina vänner har ju sett mig här och
du dyker ju alltid upp när du vet vart jag är men
jag blir ändå förvånad när du plötsligt står alldeles intill på dansgolvet och du ser
förvirrad ut och jag
orkar inte så jag dansar på och
du stirrar fascinerat och jag låter min hand glida längs din nacke så som
jag brukade göra innan vår
vapenvila.

på terassen är jag otrevlig mot dig fastän jag är glad ikväll och jag har
druckit alldeles för mycket men har
fortfarande tre cigaretter kvar och du lutar dig fram direkt för att tända den mellan mina läppar innan
jag vänder mig om och sätter mig med ryggen mot dig,
och jag ser din blick när min vän på andra sidan bordet blinkar till mig och tar mig i handen;
mot dansgolvet och jag ser rakt in i dina ögon när han lägger armen runt min midja och går förbi dig,

och musiken är bra och jag är för en gångs skull i
takt,
och jag tror att du ser att jag inte är ensam när jag
går.

på bordet i mitt sovrum står en halvfull vinflaska och vi delar på hans sista cigaretter medan jag spelar musik för honom och skrattar,
och jag knäpper upp hans skjorta när han rest sig upp och satt sig gränsle över mig på min stol och
kysst mig hungrigt och
jag är nykter nog för att inse att en av mina vänner just nu sliter av mig mina kläder men
full nog för att inte bry mig och medan han trycker ner mig i sängen fortsätter musiken spela.

med morgonen kommer den obarmhärtiga solen och när den skiner in genom mitt fönster vaknar vi och
den beslöjade känslan är försvunnen tillsammans med natten och när han frågar om han bör stanna eller gå gäspar jag och sätter upp håret medan jag svarar att
han kan gå om han vill,
så han går och jag minns hur han en halvtimme innan vi gick från klubben frågade om jag
dansade så tätt endast för att jag visste att
du tittade,
och att jag ljög;
log,
sa nej.

klockan är bara ett på dagen när du skickar fem bittra ord till mig;

du
hade
kul
igår.

och jag undrar när någon ska lära dig att du
inte kan äta kakan
och
ha kvar mig.

4 kommentarer:

eija sa...

så var min helg också
fast jag gick inte med någon annan för att han tittade
jag brydde mig inte om att han tittade
vilket är ett stort steg
han brydde sig dock
det fick jag höra mycket och vi bråkade och han är svartsjuk och kräver att få veta och jag tycker det är jobbigt, men det känns bra att inte vara ingen

Jenny sa...

Jag älskar dig.

Eller i alla fall det du skriver.

minahistorier sa...

dito vad jenny skrev!

trasselfia sa...

love you all