onsdag, april 29, 2009

what i am to you, is not real. what i am to you, you do not need

och i solskenet i fönstret står två rödvinsfläckade glas kvar från igår;
jag tillbringar dagen i trädgården med vit sommarklänning;
gömmer mig i grässtrån, romaner,
bakom vårträd, bokryggar,

med telefonen bredvid,
önskandes att han ska ringa;
föreslå vitt vin och cigaretter i parken,

utan förmåga att slå numret själv;
tänker:
han vill bara ha mig när han tror han inte kan få mig,
tänker:
han kanske tillbringar kvällen med blondinen,
tänker att jag nog förtjänar bättre,

tänker att jag nog vill ha honom för att jag inte vet om jag kan få honom.

2 kommentarer:

essim sa...

ah, damien..

svårt det där, att identifiera känslor. och visst kan det vara så - att de inte är "sanna" i grunden.

finns ju dock bara ett sätt att ta reda på det.

Anne sa...

starkt