måndag, november 24, 2008


5 kommentarer:

eija sa...

hej

Anonym sa...

tänk att stoppa fötterna i den varma sanden såhär i december..

eija sa...

jag har nog förstått det

hur har du det där?

eija sa...

jag tror jag förstår. något nytt, eller hyffsat neutralt kanske.

jag lever i förändringar.
och iskyla.

eija sa...

igår fick jag sovit tolv timmar, men vaknade tidigt. jag hade sömnskuld. jag åkte in till min barndomsstads centrum där jag för tillfället befinner mig och gick två rundor och såg då ingen jag kände eller ens kände igen. det blir nog så efter tre år. sen gick jag in på stans äldsta cafe som tillhörde min farbror som gick bort i dagarna, det är därför jag är här, och åt en mazarin och drack ett glas saft. köra hem läsa bok handla mat och chokladjulkalender och äta de sju tillåtna dagar. sen såg jag dålig kärleksfilm som störde tankegången som gått ganska säkert fram de senaste dagarna så jag sovdåligt. mer sömnskuld.

idag vaknar jag och lyssnar på the cinematic orchestra och läser Doktor Glas, en bok jag trodde var mycket bättre än den visar sig vara. sen åker jag in till stan och köper strumpor och strumbyxor, billigt sådant finns inte på min ö.

vad jobbar du med?