söndag, augusti 10, 2008

vad jag bryr mig om är att du kallar på mig även om jag inte kommer tillbaks till dig

och helgen blir någon slags resa genom allt och ingenting och på torsdagen står jag barfota i spöregn klockan tre på natten med klackskor i handen på rosenlund där inte en enda taxi vill stanna för mig men det gör mig inte så mycket för jag har ju i alla fall dansat till hot lips,
på fredagen får jag en religiös upplevelse av sigur rós som får mig att gapa i en hel timme för att det är så vackert,
på lördagen får jag en sådan där panikångesttingest i bröstet och mina vänner får bära mig men jag tar tag i mig själv och sedan ser jag håkan en gång till och musik är så vackert och jag inser att luften aldrig är renare än efter man har rökt en cigarett,
och någonstans under kärlek är ett brev skickat tusen gånger rullar tårarna ner av sig själva för mina kinder för jag vet att jag måste glömma dig nu för att du är du,
och du,
jag förstår att det här inte fungerar längre,
inte alls,
så nåt säger mig att jag blir borta en lång lång tid.

4 kommentarer:

eija sa...

sigur rós är bästast

vilka låtar spelades?

Anonym sa...

Jag packar nu. Böcker och musik, kamera och skrivbok. Paris ska bli mitt hem för två veckor, i en lånad lägenhet ska jag bo. Jag åker till känslan av en ny stad, du vet all inspiration som kommer av att vara någonstans där allt är nytt, där man själv är ny.

Jag har en lunchplan imorgon i Paris. Den meningen springer omkring i mig nu. Jag hoppas du har någonting i ditt augusti som rymmer upp dig.

Jag ska skicka inspiration till dig från Paris.

* sa...

det är nog rätt och även det svåraste beslutet. insikten av att man aldrig kan bli lycklig med just den människan, att man aldrig kan göra honom lycklig hur mycket man än försöker. att tvinga sig till att gå därifrån.

kram fina människa. för du en fin en. hoppas att du vet det.

vi kanske sågs i fredags. skål i efterskott.

trasselfia sa...

hej fina människor. ni är det!
skål!