tisdag, juni 17, 2008

och i mitt växthus är jag säker

och inuti får han mina tankar att virvla precis så som vinden får grenarna utanför att virvla,
hur suset bedöver allt annat och jag får inte tag på min hjärna för minuterna går precis hela tiden,
försvinner ifrån mig men det gör ingenting,
för han är inte här, ingenting är här,
inte ens jag är närvarande längre för allting är så förgängligt och jag vet inte någonting om något som varar för evigt,
och jag blir belåten för jag vet att jag kan få honom precis när jag vill men paniken bor fortfarande inom mig för jag vet inte riktigt om jag vågar släppa taget om den där stammen jag envisas med att klänga mig fast vid.
men han kan få mig när jag vill.

1 kommentar:

Yen sa...

och min han virvlar också i mina tankar. Dagar och nätter, timmar och minutrar. Dagarna känns långa för han är inte här, och tankarna känns tunga för han ta hela den. Han är min men ändå är han inte min. Jag har hans kropp men inte hans hjärta. och det är den jag vill ha. Jag är girig och hans kropp är min stam som jag envisas med att klänga mig fast vid. en liten hemlis, jag drömmer om att han en dag kommer låta mig äga hans hjärta. om att han ska låta grenarna hålla fast mig istället för jag vid stammen.
och jag är hans när han vill...

Uppdatera snart! Jag måste ha något att läsa i mitt fängelse....