fredag, maj 25, 2007

if you need to ask me; i ache because you ache

och jag städar bort,
får sådana dagar ibland,
får för mig att det är lättare att andas om det inte är så mycket saker överallt.
någon kallade mig för minimalistisk någon gång,
det kanske är sant.

och jag slänger kläder och böcker och papper,
allt som jag inte tror mig behöva,
torkar med ajax på alla ytor medan musiken dunkar ur högtalare,
och snart ser det ut som en katalog,
och det finns inte en enda personlig sak framme.
allt sådant ligger i min garderob.

jag antar att man kan tolka det där på mer än ett sätt.

och jag går och handlar ny mat,
äpplen, keso, wasa delikatess, kokt skinka i tunna skivor,
kyckling, kokosmjölk, cashewnötter och ostronsås,
allt sådant där jag alltid äter,
och sedan ställer jag in allt på hyllorna i min kyl,
det ser bra ut,
och sedan märker jag att jag inte är hungrig,
stänger och går.

problemet med mat är att den alltid hinner bli gammal innan jag har orkat använda den.

men allt är rent och fint,
en ren och fin yta,
även om garderoben är ännu stökigare än den var förut.

det är lättare att andas då.

Inga kommentarer: