tisdag, maj 22, 2007

ge mig nåt som känns

allt som önskas för tillfället,
vad som helst,
någonting som känns.

någonting som bränner, skjuter, isar,
någonting som skär djupa sår eller bygger höga toppar,
ett slag i ansiktet går lika bra,
ilska,
ilska,
men kanske nog inte tårar.
jag tycker inte ens om dem när jag är ensam längre.

jag är rädd för skratt för att de tar slut.
men jag skrattar ändå.

jag läser en bok och mitt inre exploderar ibland för att orden är vackra.
men det går alltid över.

de säger att alla söker efter någonting,
jag söker efter något som varar.

men ingenting vill.

3 kommentarer:

eija sa...

visst tar sig allt till slut till ett slut?
med säkerhet
och jag låter just den tanken/vetskapen styra mig alltför mycket

jag har nog aldrig riktigt klarat att hålla mig fast vid en höjdpunkt, förutom de sekunder när den är som högst och de är alltid för korta


eller så kanske jag inte vill något alls med något alls

och dödar allt på förhand

Jenny sa...

Hej fina, skulle du vilja maila mig? Det är en liten sak jag tänkte fråga...

Anonym sa...

vad läser du för bok?