söndag, mars 11, 2007

i want to be a good woman, and i want for you to be a good man, this is why i am leaving, this is why i can't see you no more

och jag flyttar honom längst ner på listan över kontakter,
längst ner,
för att slippa se vad han har skrivit bredvid sitt namn.
och trots att jag flyttar honom längst ner på listan över kontakter,
för att slippa se,
så kan jag inte hindra mig från att scrolla längst ner,
för att se vad han har skrivit bredvid sitt namn.

och,
han kanske är lycklig med henne?

lycka,
vi var aldrig bra på lycka,
den var för värdefull,
för skrämmande,
vi hade någonting annat.
och jag har alltid trott att det var starkare än lycka,

men jag kanske är ensam om det.

och jag vet inte vad det är som bor i mig längre,
det är inte samma känsla,
det är något annat,
något utan hopp,
det är svart,
det är grått,
det är rött,
det är likgiltighet,

det är ingenting.

det är inte längre en känsla av värme när han ser åt mitt håll,
det är inte heller kallt,
det är bara ångest,
en känsla av grå dimma som jäser i min bröstkorg,
jag längtar inte längre efter honom,
förbannar himlen för att han alltid dyker upp där jag är,
och jag undrar,

varför dyker han alltid upp igen?
är han inte lycklig med henne?

eller är det något annat där med,
något... annat?

2 kommentarer:

eija sa...

det är inte klokt
vad mycket det där är jag
eller vi

fast
istället för att flytta honom, så raderade jag bort honom
halvt
efter att jag gjort säkert så att han kan nå mig
men jag slipper se honom online de tre gånger i månaden han är det

och självklart skriver han då
två gånger
andra gången säger jag ifrån

och visst är det som du skriver
det är inte värme man känner
det är kramp
det är en våg
av allt som året inneburit
och den gör ont

och samtidigt som jag vill gå vidare
och glömma. (och önska bort all historia för det här är inget jag är tacksam över att ha fått uppleva. det här är ångest)
.. så vill jag träffa honom.
och aldrig vara utan.
och det skulle vara vi.
men hur skulle vi andas?
för var vi än är
i en säng
i ett garage
på en gata
så finns det inte plats för annat än kärlek

och varför dyker han upp igen, ja?
betyder det något?
jag är svår men han är svårare


ska jag, när jag ser honom, andas vår kärlek och sen skrika ut den för att se vad som händer?
vad tycker du?

H sa...

Hej. Orden har inte tagit riktigt slut men de gör sig heller inte på papper eller dator... men andras ord gör och fortsätter läsa dem istället. (tex dina)