söndag, december 03, 2006

i can see that his breaklights are on

och att leva är svårt, men att överleva är lättare, så jag håller mig till det.
och någon sa att jag borde tänka mindre. så jag tänkte försöka.
och avsmaken växer liksom i munnen när jag läser mina egna ord.

kanske borde jag ta bort dom.

och när hans bil åker förbi mig i nattens mörker,
då ber jag dem stanna, öppna min dörr.
för jag kunde aldrig öppna den själv.

och sedan går jag.
och för varje steg så kastar jag ännu en bit av honom och mig framför mig,
och sedan trampar jag på dem.
och jag halkar inte så länge jag håller blicken stadigt rakt ner.

och de andra tror att jag lever. men jag håller mig till att överleva.

och jag stänger av en stund till.

she just wanders around
unaffected by
the winterwinds yeah
and she pretends that
she's somewhere else
so far and clear
two thousand miles
from here



(och ja, jag vet vad låten handlar om)

2 kommentarer:

Anonym sa...

men vad handlar låten om?

trasselfia sa...

ja, en, vad säger man... prostituerad.

och nej, den där delen passar inte riktigt in på mig. hoppas jag.

men annars...