lördag, oktober 14, 2006

wicked game

någon säger att jag är söt snygg smart, allt man kan önska sig, någon säger att kom igen kom hit, nu, ikväll, till mig och jag ler, tänker på hur hans läppar en gång var på mina, han var på ställen där han inte borde varit, men nej, det sätter inte igång nostalgitankar, du sätter inte igång några tankar alls så det är inte värt det.
har redan haft dig en gång, det är allt jag behöver.

och han har fin bil, för mycket pengar för sitt eget bästa, har aldrig behövt lyfta ett finger i hela sitt liv, slänger pengar och presenter runt sig men jag kunde inte bry mig mindre. han är uppnåelig, inte spännande, inte rolig, viker ut sig för mycket, för även om det såg ut som om jag vek ut mig för honom de där kvällarna nätterna så var det egentligen tvärtom.
det han såg var aldrig mig.

så jag reser mig upp, kastar bort honom en gång till och dricker champagne på eget håll i höga glas, skålar och slänger med håret, ser hans namn på min display en gång till och lägger tillbaka honom i min väska en gång till, borde inte vara så svårt att leta fram honom igen om jag skulle behöva det.

kvällen är för full av champagne, jag är för full av champagne, precis som jag var de där nätterna när han var för full av champagne, de där nätterna när jag var för full av honom.

och jag leker med tanken att säga att jag tänkte på mitt ex varje minut sekund när han var ovanpå.

Inga kommentarer: