söndag, juli 30, 2006

mermaids

jag var på en liten spelning med ett band som heter elias and the wizzkids för ett tag sedan. det var första gången jag hörde dem, och visst lät det mysigt och sött och leenden lekte på mina läppar.
så skulle denna elias presentera en ny sång, och gud vad det högg i hjärtat. han sade något i stil med "den här låten handlar om att det finns många fiskar i havet, men det är inte så lätt att fånga nya för vissa fiskar är lite speciella och vill inte släppa taget riktigt".

och den där texten är ju så... jag vet inte. klockren?

there are plenty of fish in the sea
but you were not a fish, not to me
fishes are cold, not you, you were not

i gave my soul and i failed
i don't wanna do that again
it hurts it burns it aches
i'm afraid it won't go away

you were out of my leauge
and so out of the sea
you were never a fish
no you were a mermaid to me

1 kommentar:

Jenny sa...

Det gör så ont när de prickar där, mitt i.