tisdag, juni 20, 2006

oh lately it's so quiet

åh gud jag är så uttråkad.

pratade med hans brorsa förut. har känt hans bror längre än jag har känt honom.
hans bror har dock under det senaste halvåret gått från att vara min polare till att vara en av mina bästa kompisars ex. jag vet, det råder inavel i mitt kompisgäng. i alla fall kan man ju inte hänga med honom mer, dels för att det inte är accepterat att hänga med sin tjejkompis ex, dels för att det skulle betyda att jag antagligen skulle träffa hans bror, Han med stort H, och det ska jag inte göra.
för den här sommaren går ut på att undvika Honom.
den här sommaren går ut på att inse att vi inte fungerar, aldrig kommer fungera.
den här sommaren går ut på att acceptera att saker är precis som dom ser ut ibland.
det som fuckar upp hela den där grejen är att jag är mycket väl medveten om att saker för det mesta är precis tvärtemot hur de ser ut. fan.

men jag ska inte träffa honom. jag har lyckats undvika honom i ett antal månader, med några få missöden på bussar och liknande. eller så är det han som undviker mig. eller så undviker vi båda varandra. jag tror att det senare stämmer.

för Han har en ny flickvän. visserligen en flickvän som det är rätt tydligt att jag inte skulle få reda på och som han fortfarande inte har sagt något om.

men ändå, en flickvän. en annan flickvän. inte jag.

ibland är saker precis som de ser ut.

Inga kommentarer: