torsdag, juni 21, 2007

don't you wanna feel my bones on your bones, it's only natural

och okej, människor;
när man blir tvungen att sätta sig på en spårvagn klockan halv 7 på onsdagsmorgonen,
iklädd sommarklänning plus ballerinor i spöregnet,
vars fel det inte är att ens smink har runnit ner till hakan,
och man måste åka tvärs över stan för att ta sig hem,

även om det är ganska roligt,
och ganska självklart,

så MÅSTE ni inte stirra sådär.

jag lovar,
om ni inte stirrar sådär roat på mig,
så ska jag inte göra det på er någon annan gång.

tack.

2 kommentarer:

martina sa...

walk of shame va! testa den med pumps i handen och en blick som säger var fan är jag. då är det inte längre roade blickar. då är det stackars-flicka blickar. men lustigt är det. ibland.

trasselfia sa...

mhm, testade det där med pumps i handen häromveckan, kunde inte ens ta på mig dem för att försöka smälta in i studenfirandet i staden, eftersom allt för mycket dansande hade orsakat allt för stora skavsår.

jag satt bredvid en dam "i sina bästa år" idag och försökte så gott jag kunde att ignorera hennes suckar.