tisdag, mars 10, 2009

your silent face

och min förtvivlan försvinner,
allt fungerar bara jag har någonting att göra,
andra tankar att tänka,
någon att struntprata med så,

jag ringer och väcker någon;
vi dricker kaffe på stammiscafét och jag har tagit på mig en för tunn jacka idag igen,
evig våroptimist,
det var ju sol imorse!
men vid tretiden börjar det göteborgshagla istället och,
vi äter sushi och secondhandfyndar och går och dricker öl när klockan blir sju,

kommer hem vid elva,
dricker pepparmintsté och jag ser till att slockna innan ensamheten kommer över mig.

1 kommentar:

eija sa...

en vän lånade mig 'konsten att vara Ela' av Johanna Nilsson och jag har efter att ha läst endast 2 sidor en bestämd känsla av dig


det kanske ändras på sida 7
men jag ville bara säga det

(jag tänker åka till australien snart och frågar runt. allt till alla möjliga. har du varit där? något att med dina ord delge?)