söndag, mars 15, 2009

let them eat lists

1. ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. vad står det?
Han slickade sig om läpparna. »Jag har förstått att människan snart ska börja leva på Jord?»

2. sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
en handduk

3. vad såg du senast på tv?
csi på femman i måndags

4. utan att se efter, gissa vad klockan är?
15.30 (verkligheten: 15.37)

5. bortsett från datorn, vad hör du just nu?
ingenting förutom mina egna andetag

6. när du senast var ute, vad gjorde du då?
fikade. sedan åkte jag från staden till huset vid havet.

7. vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
min facebook.

8. drömde du något inatt?
ja, något absurdt om att min sovrumsdörr var öppen och att någon stod och kikade in på mig när jag sov. jag hoppas i alla fall att det var en dröm.

9. när skrattade du senast?
inatt, när okänd man på järntorget ville fråga om en cigarett men aldrig kom till poängen.

10. vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
två fina tavlor och en spegel.

11. har du sett något konstigt på sista tiden?
jag är av uppfattningen att det mesta är ganska konstigt.

12. vad tycker du om den här utmaningen?
jag tycker att min uppmärksamhetstörst tydligen har ökat på sistone.

13. vilken var den senaste filmen du såg?
oj... jag såg »en långvarig förlovning» för typ två veckor sedan.

15. om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
kläder. en vindslägenhet i vasa. en lägenhet i barcelona. fina möbler. ännu mer fin konst. fina böcker. flygbiljetter till paris och london. riktiga skivor med fina konvolut, etc.

17. berätta något om dig själv som folk inte vet om:
jag har en blogg. jag avskyr när människor pratar om kilon och bantningsmetoder. jag har ett ganska gravt kontrollbehov när det gäller mat.

18. tycker du om att dansa?
älskar. så länge det inte är koreograferat.

19. george bush?
nej tack.

20-21. vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
max & stella.

22. skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
gud ja. fast jag älskar ju göteborg. och jag tycker att sverige är ett fint fint land.

23. vad vill du att gud ska säga när du kommer till pärleporten?
»vi är inte så präktiga som vi verkar»

24. vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
andra som känner att deras uppmärksamhetsbehov har ökat på sistone. alla som känner sig manade. jag vet inte.

Inga kommentarer: