lördag, juni 02, 2007

a whole months salary, gonna set it to flames, on some girl i've just met recently, i barely know her name

och taket snurrar när jag ser uppåt,
mina tankar har silats bort,
kvar är bara någon slags extas,
fast kanske svagare,
ingenting är allting och alkoholen har
slagit ner allting som inte spelar någon roll,
jag dansar med någon ny,
sedan en till,
de kysser mig,
men det spelar ingen roll,
de spelar ingen roll,
och taket snurrar,
och plötsligt har jag allt jag behöver;
mig själv, blinkande lampor och ett dansgolv,
med en pumpande bas i bröstet,
plötsligt har jag allt jag behöver.

och jag vaknar dagen efter,
det är fredag förmiddag,
jag reser mig ur sängen, försiktigt,
tvättar bort sminket, drar på klänningen och de nedslitna platåklackarna,
skrapsåret som går över halva låret vittnar om att jag gjorde nåt konstigt kvällen innan,
jag slänger ner behån i väskan,
och stänger dörren tyst bakom mig.

och imorgon...

Inga kommentarer: