fredag, juni 15, 2007

you know that i ain't for hire, but you can have me, you can trade me for your cigarette lighter

och jag letar efter känslorna, det känns som om de är nära ikväll, kan nästa ta på dem, behöver bara sträcka mig lite längre,
lite.

ölen är god, vinet också, sällskapet likaså. luften har blivit lite kylig, inte som förra veckan, men efter ett par öl kan jag dra av mig skinnjackan och sittta i linne och kjol utan att frysa. jag tar i hand, ler, de charmar och lägger sitt huvud på sned och jag tänker att det inte bara är jag som kan.

jag sitter i ett knä, med hans armar runt mig, han har min slags humor och det är allt jag behöver,
snälla,
få mig att le,
så är jag din för evigt,
i alla fall för kvällen,
för vi vet ju båda att jag inte är den sortens flicka som lovar för evigt.

vi dricker upp våra öl och går till nästa ställe,
kommer in utan problem,
klockan är mycket för en torsdagskväll.
vi dansar och jag sträcker upp huvudet mot blinkande ljus,
mina hjärtslag verkar slå i takt med basen,
den där killen som har samma vänner som jag dansar tätt,
tätt,
svänger på höfterna,
och jag kan inte låta bli att skratta när jag vänder min mun bort, från sida till sida, från hans kyssar.

stället stänger,
alla drar sig mot dörren,
jag tar en cigarett till och ringer en taxi.
chauffören frågar bra kväll?
jag svarar leende bra kväll.

Inga kommentarer: